دلایل خرابی بالابر و عیب یابی بالابرهای هیدرولیک

فروش، نصب و راه اندازی انواع بالابر هیدرولیکی

همین حالا با ما تماس بگیرید 09128667745

بالابر­های هیدرولیکی بالابر های بسیار قدرتمندی هستند که اصولا برای تحمل بارهای سنگین در فضاهای گوناگون اعم از انبارهای تولیدی ، فروشگاه ها و … استفاده می شوند. این نوع بالابرها که در طرح های مختلف برای استفاده های متفاوت تولید می­گردند ، ایمنی و کارایی را در جابجایی مواد افزایش می­دهد. ایمنی سیستم های هیدرولیک به این دلیل است که کابین آن در هوا معلق نمی­باشد و در طبقات بالاتر توسط بازوی هیدرولیکی نگه داشته و با آرامش خاطر و بدون نگرانی کابین و کالا (یا افراد) را حمل و بالا و پایین می­برد.

این بالابرها نسبت به سایر بالابر ها هزینه بسیار کمتری دارد و فضای کمتری هم اشغال می­کند. با اینکه بالابر های هیدرولیکی به استحکام و دوام مشهور می­باشند اما هر دستگاهی پس از سایش و استفاده نادرست ممکن است دچار مشکلاتی شود. دلایل مختلفی می تواند وجود داشته باشد که چرا یک سیستم هیدرولیکی از کار می­افتد یا در آن مشکلی بوجود می­آید. قبل از اینکه سیستم بالابر هیدرولیک خود را تعمیر کنید، مراحل اولیه عیب یابی وجود دارد که می­توانید انجام دهید.

در این مقاله به دلایل خرابی بالابر هیدرولیکی که ممکن است دچار شوید می­پردازیم و روش های نگهداری و جلوگیری از این اتفاق را تا حدودی آموزش خواهیم داد.

دلایل خرابی بالابرهای هیدرولیکی عبارتند از

بالابر در زمان پایین آمدن سرعت کمی دارد.

فیلتر پمپ بالابر کثیف است و یا تنظیمات شیر بالابر بهم خورده است. اگر مشکل از آن نبود، ممکن است مشکل به دلیل انحراف نمد روغن دان روی ریل از مسیر اصلی خود و در نتیجه عدم انجام صحیح روغن کاری باشد. تنظیمات مربوط به شیر بلین حتما توسط تعمیرکار مجرب بررسی و مجدد تنظیم شود.

جک بالابر دچار نشتی و روغن ریزی شده است

سطح پیستون دارای خط و خش می باشد.

کاسه نمد (پکینیگ) جک قطعه ای مصرفی می باشد و نسبت به استفاده از بالابر نیاز به تعویض دارد.

پاوریونیت در زمان کار کردن سروصدا می کند.

برای کاهش صدا می توان به جای پمپ معمولی، از پمپ اسکرو استفاده نمود. اگر از موتور سه فاز استفاده شود این روش کارآمدتر خواهد بود و صدا به شدت کاهش می یابد.

کلید شاسی فرمان به خوبی کار نمی کند.

قطعی یا شل بودن سیم های داخل شاسی  و یا خرابی قطعه مکانیکی کلید

زور زدن برای بالا رفتن بالابر

دلیل خرابی بالابر هنگام زور زدن برای بالا رفتن، مشکل کمبود روغن پاوریونیت می باشد.

علت دیگیر ضعیف شدن خازن موتور بالابر در نوع سیستم تک فاز می باشد.

بالابر در زمان بالا رفتن صدای ناجور می دهد.

ساده ترین علت می تواند انسداد پکینگ پیستون بالابر باشد. در زمان بالا رفتن پیستون بالابر با دیواره سیلندر گیر کرده یا ساییده می شود و صدا ایجاد می نماید. دلیل بعدی می تواند مربوط به لنت های کفشک بالابر باشد. البته این موضوع به ندرت پدیدار شده و در استفاده طولانی مدت به وجود می آید.

نکته مهم: برای جلوگیری از بروز مشکلات، باید اقدامات معمول تعمیر و نگهداری را با کمک از یک فرد تعمیرکار مجرب انجام دهید.

 

عیب یابی بالابر هیدرولیک

عیب یابی بالابر هیدرولیک

صدمه مکانیکی

آسیب مکانیکی بر اختلال در عملکرد یک یا چند قسمت متمرکز است که بر عملکرد کلی بالابر خودکار تأثیر می گذارد. از مشکلاتی که ممکن است در صورت آسیب مکانیکی با آن مواجه شوید این است که بالابر هیدرولیک در هنگام بالا یا پایین رفتن گیر کند، صداهای میل لنگ ، توقف بالابر ، کج شدن سکوی بالابر و …

خطای انسانی

خطای انسانی علت اصلی بسیاری از مشکلات سیستم هیدرولیک است. برخی از رایج ترین خطاهایی که ممکن است بوجود بیاید شامل موارد زیر است:

  • نصب های معیوب: نصب نادرست هر جزء در یک سیستم هیدرولیک می تواند منجر به خطاهای بزرگ شود.
  • قطعات ناسازگار: یک نصاب بی تجربه ممکن است اجزای ناهماهنگ را کنار هم قرار دهد و منجر به خرابی های عملکردی شود.
  • نگهداری یا استفاده نادرست: استفاده از سیستم‌هایی خارج از قابلیت‌های بالابرها یا عدم انجام تعمیر و نگهداری منظم، برخی از شایع‌ترین دلایل آسیب‌دیدگی سیستم هیدرولیک هستند، اما به راحتی با تعمیر و نگهداری، اصلاح می‌شوند.

خطاهای الکتریکی

ممکن است ایرادات الکتریکی در راه اندازی ایجاد شود. اگر بالابر شما با یک پمپ برقی کار می کند، یک خطای الکتریکی چیزی است که باید انتظار داشت. خرابی ممکن است به دلیل مشکلات مختلفی مانند مشکلات نصب، خاموشی و نوسانات برق رخ دهد. بسته به موضوع، ممکن است شدید یا خفیف باشد. صداهای ترقه زدن نیز ممکن است نشان دهنده یک مشکل الکتریکی باشد. هنگامی که مشکل را پیدا کردید، فوراً آن را قطع کنید تا از آتش سوزی و صدمات ناشی از برق گرفتگی جلوگیری شود.

تخریب حرارتی

موارد زیر برخی از نشانه های مشکل تخریب گرما در بالابر هیدرولیک شما هستند. گرما می تواند باعث رقیق شدن سیالات هیدرولیک شود و از روانکاری جلوگیری کند و احتمال نشت مایع را افزایش دهد. غلیظ شدن سیال می تواند باعث ایجاد تجمعاتی در سیستم شود که جریان را محدود می­کند، اما همچنین می­تواند توانایی سیستم برای دفع گرما را کاهش دهد. حرکت بالابر به سمت بالا و پایین ناپایدار خواهد بود. برای جلوگیری از تخریب گرما، می توانید یک هشدار حرارتی نصب کنید که در صورت افزایش دما از حد معینی خاموش می شود.

آلودگی هوا

تعادل هوای نامناسب می تواند منجر به آلودگی هوا در سیال هیدرولیک شود. نشانه اصلی مشکل آلودگی هوا صدای تق تق در اثر انفجار بخار حباب های هوا است. گاهی اوقات ممکن است متوجه صداهای ترک خوردگی شوید. یک اقدام پیشگیرانه مهم برای مقابله با آلودگی هوا، خارج کردن منظم هوا در بالابر است.

سطوح و کیفیت مایعات

سطح و کیفیت سیال می تواند بر عملکرد سیستم هیدرولیک تأثیر بگذارد. سطوح پایین سیال و فیلتراسیون نامناسب می تواند منجر به آلودگی هوا شود، در حالی که آلودگی هوا می تواند باعث مشکلات دما شود. نشت می تواند هر دو موضوع را تشدید کند.

فروش، نصب و راه اندازی انواع بالابر هیدرولیکی

همین حالا با ما تماس بگیرید 09128667745

2 پاسخ
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *