پاراشوت هیدرولیک چیست؟ و انواع پاراشوت

فروش، نصب و راه اندازی انواع بالابر هیدرولیکی

همین حالا با ما تماس بگیرید 09128667745

مهم ترین اصل در سیستم آسانسور و بالابر هیدرولیکی ایمنی و امنیت میباشد زیرا اگر ایمنی رعایت نشود میتواند خطرات و اتفاقات جبران ناپذیری رخ دهد. قطعه ای که  شما در این مقاله با پاراشوت هیدرولیک و انواع پاراشوت آشنا می باشد که یکی از مهم ترین قطعات ایمنی در آسانسور ها و بالابر های هیدرولیکی میباشد.

پاراشوت چیست و در کجا استفاده می شود؟

در سیستم هیدرولیک پاراشوت به کارسلینگ متصل میشود این قطعه میتواند با ایجاد اصطحکاک روی لبه های ریل باعث توقف کابین و یا کارسیلینگ شود و باعث جلوگیری از حرکت شود.

در بالابر هیدرولیک، در زمانی که جک به روش غیر مستقیم اجرا میشود کارسلینگ به وسیله سیم بکسل یا زنجیر لیفتراکی به سر جک یا همان فلکه متصل میشود و از طرف دیگر به زمین یا زیر جک وصل میشود.
در این نوع سیستم به دلیل اینکه احتمال پاره شدن سیم بکسل و یا زنجیر میباشد و محتمل این است که خسرات جبران ناپذیری وارد شد بنابراین باید از سیستم پاراشوت یا همان ترمز ایمنی استفاده نمود.

پاراشوت چیست

چگونگی کارکرد پاراشوت؟

با زیاد شدن سرعت ناگهانی کابین سیم بکسل در حالت شل شده قرار میگیرد و اهرم سیستم پاراشوت که به سیم بکسل وصل است ازاد میشود و دو فک پاراشوت را به هم میچسباند که این دو فک به ریل بالابر متصل هستند و در نتیجه کابین متوقف میشود.

انواع پاراشوت:

1) پاراشوت لحظه ای:

این نوع پاراشوت، از یک شانه و یک غلطک تشکیل شده است. که با فعال شدن پاراشوت فک های آن در کمترین زمان ممکن به ریل چسبیده و مانع حرکت کابین یا کارسلینگ میشود.

2) پاراشوت تدریجی:

در این نوع سیستم همان طور که از اسم آن پیداست بصورت تدریجی فک های پاراشوت با ریل عمل اصطحکاک را انجام میدهند و باعث کم شدن سرعت و شتاب کابین و در نتیجه توقف کامل میشود.

فروش، نصب و راه اندازی انواع بالابر هیدرولیکی

همین حالا با ما تماس بگیرید 09128667745

4 پاسخ
    1. پاراشوت معمولا به کارسلینگ توی سیستم هیدرولیک نصب میشه و کنترل حرکت کابین رو به عهده داره.

        1. سیم بکس اگر با فلکه هرزگرد کار شده باشد به صورت اصولی با زاویه مناسب نیاز به چک کردن ندارد در غیر این صورت بسیار خطرناک می باشد و دائما باید چک شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *